درباره ما

فلسفه شکل‌گیری و ماموریت سیناپتک

گروه مشاوران توسعه کسب و کار سیناپتک تسهیل‌گر و ارایه‌کننده راه‌حل‌ها و راهکارهای نوآورانه برای کسب‌وکارهای نسل‌ بعدی است و هم‌زمان کارگزار تجاری‌سازی (و تبادل فناوری و توسعه بازار و صادرات) محصولات و دستاوردهای دانش‌بنیان. 

از منظر یک تبادل‌گر فناوری جایگاه ما در فناوری‌های پیشرفته مانند نانوفناوری، فناوری زیستی و  هوش‌مصنوعی در سطح جهانی نشان از قوت و هم‌زمان ضعف ما است؛ قوت بابت گام‌های بلندی که برداشته‌‌ایم و ضعف بابت اطلاع‌رسانی و ترویج بسیار ضعیفی که داشته‌ایم و در نهایت هم عرضه را به تقاضا نرسانده‌ایم و هم فرصت افزایش عزت‌نفس و امیدواری را بین‌ هم‌وطنان به تهدید تبدیل کرده‌ایم. روند پیشرفت کسب و کارها در کاربردی‌کردن فناوری‌های پیشرفته در کار و زندگی مردم جهان روزانه و به‌صورت نمایی در حال پیشرفت است. با وجود این همه ظرفیت باید کاری کرد در خور دانشمندان، دانشگران و صنعتٰ‌گران و کارآفرینان ایرانی و در شان مردم کشورمان و ما راه‌حل را در چارچوب فکری – فرهنگی (پارادایمی) یافتیم به نام خلق ارزش مشترک!

سیناپتک بر همین اساس فلسفه وجودی کسب‌وکار خود را بر پایه این نیاز مفرط اجتماعی-اقتصادی بنانهاده و ماموریت خود را بر خلق ارزش اقتصادی؛ شناسایی و تبدیل نیازهای فناورانه اقتصاد کشور به فرصتی برای تجارت محصولات و دستاوردهای دانش‌بنیان با رفع هدفمند مسایل اجتماعی بنیان گذاشته است و در این راه دست همراهان را به گرمی می‌فشاریم.

سید مهرداد حسینی زیدابادی؛ مدیرعامل گروه

معرفی گروه مشاوران توسعه کسب و کار سیناپتک:

گروه «سیناپتک» در سال ۱۳۹۶ تاسیس و ثبت شد و نام ترکیبی آن برگرفته از عبارت «سیناپس» (اتصالات زیستی ارتباطات نرون‌های مغزی) و «تکنولوژی» است. ماموریت نخست ما در یک جمله: تجاری‌سازی، تبادل فناوری‌های نوظهور و کاربست‌پذیری محصولات دانش‌بنیان و فناور و خلاق برپایه فناوری‌های پیشرفته برای تعالی کار و زندگی مردم است. فناوری‌هایی مانند: نانوفناوری (نانوتکنولوژی)، زیست‌فناوری (بیوتکنولوژی)، زنجیره بلوکی (بلاکچین) و هوش‌مصنوعی و دیگر فناوری‌های نوظهور. اما تمرکز اصلی فعالیت‌های تجاری سیناپتک در حوزه فناوری هوش‌مصنوعی و فناوری‌های هم‌گرا با آن است که شامل: اینترنت اشیاء، یادگیری ماشین و یادگیری عمیق، زنجیره بلوکی، واقعیت افزوده و واقعیت مجازی و ترکیبی، داده‌های بزرگ و تحلیل‌داده‌ها، رایانه‌های کوآنتومی و خودکارسازی (اتوماسیون)، رباتیک، مکاترونیک، چاپ سه‌بعدی است. فناوری‌هایی که به محصولات، تجهیزات و خدمات هوشمند منجر می‌شوند و از نگاهی موتور کشنده انقلاب بعدی صنعتی یا Industry 4.0 به حساب می‌آیند و به صورت انفجاری در حال توسعه هستند. موسسان و مدیران این گروه با بیش از ۲۵ سال سابقه فعالیت در صنعت نفت و انرژی، تجربیات و ارتباطات خود را به این گروه انتقال داده‌اند تا با «تسهیل‌گری» و ابزار «رویداد، آموزش، ارتباطات و مشاوره مدیریت» اثربخشی و موفقیت ذینفعان و مشتریان خود را تقویت کنند. «دسترسی» مزیت رقابتی خدمات گروه سیناپتک است؛ از یک سو دسترسی به نخبگان داخلی و خارجی از جمله پژوهشگران، مدرسان و کارآفرینان دانش‌بنیان و صنایع خلاق و فناوران و از سوی دیگر دسترسی به شرکت‌های بزرگ و متوسط متقاضی محصولات و فناوری‌های نوظهور ساختن ارتباطات سازنده تجاری در زیست‌بوم فناوری‌های نوظهور را دست‌یافتنی می‌کند. آرمان ما تجاری‌سازی و هوشمندسازی محصولات دانش بنیان و هم زمان تحول دیجیتال و هوشمندسازی سازمان‌ها است که تجاری‌سازی محصولات فناوری‌های نوظهور نسل نوین حاصل ایجاد تعامل سازنده بین این دو طرف عرضه و تقاضا است

چرا از خدمات سیناپتک استفاده کنیم؟

«اعتمادسازی» ارزش محوری و محور محرکه گروه سیناپتک با ذینفعان، مشتریان و تامین‌کنندگان آن است و مهم‌ترین دارایی و ویژگی این گروه به حساب می‌آید. شناخت متقابل مشاوران توسعه کسب و کار سیناپتک از بازار هدف و شبکه ذینفعان زیست بوم صنعت نفت و انرژی (به علت سابقه بیش از ۲۵ ساله موسسان و مدیران گروه در این بخش)، آشنایی با زیست‌بوم دانش‌بنیان و شرکت‌های نوپا و نوآوری‌های ما در تسهیل‌گری برای طرف‌های همکاری و ذینفعان و خیرخواهی (بازی برد-برد-برد) منشاء ساخته‌شدن این رابطه تعاملی و اعتماد متقابل است. این رویکرد گروه سیناپتک غیر از تعیین چارچوب ارزش‌های آن، شرکای کلیدی، تامین‌کنندگان و مشتریان ما را نیز منتخب و برگزیده می‌کند و مانند جاذبه‌ای نامشهود -فقط- افراد حقیقی و حقوقی با نگاهی تعالی‌گرایانه را در دایره‌ای نزدیک به هم نگاه می‌دارد. امیدواریم این نگاه بر اساس شعری از غزلیات شمس تبریزی مولانا که می‌فرماید: «تو مگو همه به جنگند و ز صلح من چه آید؟ تو یکی نه‌ای هزاری، تو چراغ خود برافروز»، فرهنگی استعلایی را ایجاد کند که پیشرفت مردم این مرز و بوم را به یک الگوی زنده و جهانی تبدیل کند.

«خلق ارزش مشترک» خصیصه تغییرناپذیر گروه سیناپتک بوده و این یعنی ایجاد تعادل و رفتار منصفانه برای خلق ارزش مشترک اقتصادی (و اجتماعی) و همزمان حمایت از منافع جامعه و منافع مشتریان و البته گروه سینا پتک.

کارفرمایان و مشتریانی که نگاه بلندمدت و ریشه دار دارند همیشه از همکاری با گروه سیناپتک منفعت دیده اند.

خدمات ما - دیروز، امروز و فردا

::طراحی و مدیریت رویداد؛ با هدف ساختن اجتماعات:
در این زمینه شناسایی و تعریف مسایل، و معرفی راهکارهایی در قالب رویداد انجام می‌پذیرد. معرفی و ترویج نیازهای فناورانه سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ، معرفی و ترویح راهکارهای فناورانه و خلاق از شرکت‌های دانش‌بنیان و نوپا و شبکه‌سازی بین اجتماعات تخصصی متقاضی و عرضه‌کننده و تبیین کاربردهای فناوری و معرفی عرضه‌کنندگان و متقاضیان فناوری‌های نوظهور مهم‌ترین هدف کلیدی ما در این بخش است.
طراحی و سازماندهی بزرگ‌ترین هم‌اندیشی و نمایشگاه «هوش‌مصنوعی، مکاتورنیک و رباتیک؛ تجاری‌سازی – اقتصاد دانش‌بنیان» برای پاییز ۱۴۰۲ در تهران با مشارکت جهاد دانشگاهی و شرکت دیجی‌نکست/ طراحی و برگزاری مسابقات بازی «بیز» با طراح و سازنده آن با هدف یادگیری سازمانی و کارآفرینی اجتماعی-اقتصادی برپایه علوم شناختی و ده‌ها طرح و ایده و پروژه دیگر از جمله برنامه‌های در دست این گروه است./ طراحی و برگزاری جشنواره متاورس و برخی پیش رویدادها برای آن نیز در سال گذشته انجام شده است.
::یادگیری؛ با هدف یادگرفتن مادام‌العمر چطور یادگرفتن:
راه‌اندازی مرکز بین‌المللی یادگیری فراگیتی به عنوان پلتفرمی فیجیتالی (فیزیکی و دیجیتالی) بر اساس الگوی بین‌المللی C-STEM با یک سال /پیش‌مطالعه با همکاری طرف‌های معتبر علمی – اقتصادی درحال پیگری است و کارگاه‌ها و سیمنارهای آشنایی / تخصصی در زمینه‌های مرتبط با ماموریت گروه درحال پیگیری است.
برگزاری سلسله دوره‌های «تامین مالی و سرمایه‌گذاری با تمرکز بر شرکت‌ها و محصولات دانش‌بنیان» در قالب آموزش کوتاه و میان‌مدت (بین ۱۶ تا ۱۲۰ ساعت) و تور خارجی دیدار برای آشنایی عملیاتی با بورس‌های بین‌المللی با همکاری خانه نوآوری و فناوری ایران – IHIT هم در دست اجرا است.
::ارتباطات؛ با هدف ایجاد تعامل سازنده:
گردآوری داده‌ها، پردازش‌ آن و تولید محتوایی با کیفیت بر اساس آنها برای مدیریت دانش و اطلاع‌رسانی و تبلیغ یکی از محورهای فعالیت سیناپتک در حال حاضر است.
گردآوری اطلاعات عرضه‌کنندگان و متقاضیان محصولات فناورانه و خلاق یکی از فعالیت‌های روزانه سیناپتک و همکاارن آن است.
ارتباط با شرکت‌های بزرگ با تمرکز بر ۵۰۰ شرکت برتر کشور که سالانه رتبه‌بندی می‌شوند و شناسایی و دریافت مسایل و نیازهای فناورانه آنها از یک‌سو و ارتباط با شرکت‌های نوپا و دانش‌بنیان و دریافت اهرکارهای دانش‌بنیان و فناورانه و خلاق ایشان برای حل مسایل  شرکت‌های بزرگ از سوی دیگر مهم‌ترین فعالیت رزوانه ما است تا به بهانه‌های مختلف برای مسایل شرکت‌های بزرگ راهکارهای فناروانه معرفی کنیم.
تعریف پروژه‌های شناسایی و تنظیم نقشه زیست‌بوم‌های فناوری‌های مختلف ایران از جمله تعریف نقشه زیست‌بوم هوش‌مصنوعی از جمله برنامه‌های سیناپتک است.
راه‌اندازی یک رسانه هوشمند تصویری برای حوزه فناوری‌های نوظهور و معرفی کاربردهای آن نیز مورد نظر هیات مدیره گروه بوده و از پیشنهادات در این زمینه استقبال می‌شود.
::مشاوره مدیریت؛ با هدف هوشمندسازی کسب و کارها و سازمان‌ها:
رسیدن به سازمان‌های پلتفرمی و چابکی کسب و کارها و تجاری‌سازی محصولاتی در این زمینه برنامه ویژه گروه سیناپتک است.
ارایه خدمات مشاوره مدیریت به شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ و متوسط برای حل مسایل آنها در ساختار و سازمان، تامین مالی و سرمایه‌گذاری، حقوقی و قراردادی، پروژه، بازاریابی و بازرگانی  و فروش، حاکمیت سازمانی، مدیریت ریسک و محیط‌زیست و طراحی پروژه و ساختارهایی غوطه‌ور در «خلق ارزش مشترک» مهم‌ترین خدمات دایره مشاوره مدیریت گروه سیناپتک به حساب می‌آیند که همگی با استفاده از فرآیندهای هوشمندسازی درحال توسعه هستند.
این فعالیت از سوی دیگر تجاری‌سازی و مقیاس‌پذیری محصولات فناورانه، خلاق و دانش‌بنیان را دنبال می‌کنند که خدمت دیگری است که در حال ارایه آن به شرکت‌های دانش‌بنیان است.
درحال حاضر با سازمان توسعه و نوسازی صنایع و معادن ایران – ایمیدرو و معاونت گردشگری وزارت گردشگری و سازمان تجاری‌سازی و اقتصاد دانش‌بنیان جهاد دانشگاهی و دیجی نکست (مرکز فناوری و نوآوری و سرمایه‌گذاری دیجی‌کالا) طرح‌هایی در حال پیگیری داریم.
توسعه محصولات با ارزش‌افزوده بالاتر و بازار فرآورده‌های نفتی و بازنگری فرآیندهای سازمانی و تولیدی و بازرگانی در شرکت‌های رزپلیمر فخر البرز و رمزین آسا شیمی نیز از دیگر طرح‌های در حال پیگیری گروه سیناپتک است.
تجاری‌سازی محصولات نانوپوشش از طریق توسعه بازار محصولات شرکت رنگین نانوساختار نیز از جمله دیگر پروژه‌های سیناپتک به حساب می‌آید.

۱- همکاری در تاسیس انجمن بلاکچین و رمزارز ایران در قالب هیات موسس؛

۲- کارگزار تبادل فناوری در شبکه تبادل فناوری از زیرمجموعه‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

۳- مشاوره کارآفرینی تحت مجوز اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران؛

۴- مدیریت شتاب‌دهنده سیرجان‌گستر با مجوز از اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران؛

banner-1.jpg

۵- تشکیل شرکت‌های بذری و نوپا دانش‌بنیان برای تجاری‌سازی و فروش محصولات دانش‌بنیان و فناورانه؛

۶- برگزاری جشنواره متاورس و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در آن؛

۷- برنامه‌سازی و جریان‌سازی فرهنگی برای توسعه اقتصاد دیجیتالی و دانش‌بنیان؛

۸- ایجاد شراکت و مشارکت و اتحادهای استراتژیک بین شرکت‌های نوپا و شتاب‌دهنده‌ها با صندوق‌های سرمایه‌گذاری پرخطر و سرمایه‌گذاران فرشته؛

۹- کاربست پذیری فناوری‌های بلاکچین، نانوفناوری و هوش‌مصنوعی در سازمان‌ها و شرکت‌های اقتصادی-اجتماعی؛

۱۰- همکاری در ایجاد هوشمندسازی دو طرح ملی در زمینه شهرهای مقصد گردشگری و روستاهای مقصد گردشگری.

به بالای صفحه بردن